Joukkuevoimistelu on Nokian Voimisteluseuran toinen kilpailulaji. Koulutetut valmentajamme tekevät työtään sydämellä ja heidän osaamisellaan kehitetään lajitoimintaa seurassamme. Seura tarjoaa voimistelijoille upeat treeniolosuhteet omalla NVS-hallilla. Käytössämme on joukkuevoimistelumatto, oheiskanveesi sekä erilaisia treenivälineitä ja -varusteita turvallisen ja monipuolisen treenaamisen takaamiseksi. Nokian Voimisteluseurassa voi harrastaa joukkuevoimistelua eri ikä- ja taitotasoilla.

Tervetuloa mukaan kauniin ja virtaavan joukkuevoimistelun pariin! Kysy lisätietoa ja sovi kokeilutreeneistä laittamalla viestiä joukkuevoimistelun lajivastaavalle osoitteeseen

Joukkuevoimistelussa jokainen liike on osa kokonaisuutta ja koko joukkue tekee ne täsmälleen samaan aikaan. Lajissa yhdistyy musiikki, tarinankerronta, puhtaat liikkeet ja kehonhallinta. Joukkuevoimistelijalta vaaditaankin nopeutta, voimaa, liikkuvuutta ja hyvää koordinaatiota. Joukkuevoimistelun ydin ovat vaadittaviin vaikeusosiin kuuluvat virtaavat vartalon liikkeet. Kokonaisuuden kruunaavat eläytyminen ja ilmaisu.

Joukkuevoimistelun sydän on suomalaisessa naisvoimistelussa. Lajin juuret löytyvät Suomesta, mutta oksat ovat levittäytyneet ympäri maailmaa – naisvoimistelusta on kasvanut vaativaa ja elämyksellistä kansainvälistä huippu-urheilua. Myös Suomessa lajin suosio on kokenut hurjan kasvun, ja joukkuevoimistelu on kivunnut harrastajamäärältään Voimisteluliiton kilpailulajeista suurimmaksi. Lajia harrastetaan monella taitotasolla aina harrastevoimistelusta huippu-urheiluun.

JOUKKUEET

VALMENTAJAT JA TUOMARIT