VALMENTAJAT JA TUOMARIT

Nokian Voimisteluseuran valmentajat ovat Suomen Voimisteluliiton kouluttamia, taitavia ja sydämellä työtään tekeviä. Seura tukee ja kannustaa valmentajia kehittämään omaa osaamistaan. Valmentajajoukkoomme kuuluu monipuolisia osaajia, joista osa valmentaa ammatikseen ja osa päivätöidensä ohella.

Koska kilpa-aerobic on kilpailulaji, ovat tuomarit tärkeä osa lajitoimintaa. Tuomareillamme on vankka ja pitkä kokemus tuomaroinnista, osalla myös kansainvälisistä kilpailuista. Koulutamme myös uusia tuomareita aina sääntöjen päivittyessä.

Olen Jasmin Koskinen ja olen valmentanut kilpa-aerobicia keväästä 2016 lähtien. Olen valmistunut ammattivalmentajaksi keväällä 2021 ja käynyt 2-tason tuomarikoulutuksen keväällä 2022. Vapaa-aikaani vietän perheen ja ystävien kanssa sekä harrastamalla erilaisia liikuntamuotoja.

Harrastin kilpa-aerobicia reilut 10 vuotta, ensin Nokian Voimisteluseurassa ja viimeiset vuodet Valkeakosken Voimistelijoissa. Suurin saavutukseni urani aikana oli päästä edustamaan Suomea kaksissa EM- ja MM-kilpailuissa.

Valmennettavieni parhaita saavutuksia ovat SM-pronssi 12-14-vuotiaiden joukkue- sekä ryhmäsarjassa. He kuvailevat minua valmentajana kannustavaksi, hyväksi kuuntelijaksi, helposti lähestyttäväksi ja hauskaksi.

Valmentamisessa parasta on nähdä voimistelijoiden kehittyminen ja onnistumiset. On ihanaa auttaa voimistelijoita  toteuttamaan omia tavoitteita ja unelmia.

Olen Sara-Julia Lepistö. Olen valmentanut vuodesta 2020 lähtien, ja apuvalmentamisen olen aloittanut 2018. Tuomarikoulutuksen kävin vuoden 2022 alussa. Itse lopetin kilpa-aerobicin kesällä 2022, mutta sitä harrastin vuodesta 2012 eteenpäin. Muuta harrastustaustaa löytyy mm. jalkapallosta, taitoluistelusta, telinevoimistelusta sekä baletista.

Valmentajana pyrin olemaan kannustava ja tarkka. Yritän kiinnittää huomiota treenien monipuolisuuteen sekä siihen, että voimistelijat kokisivat treenien aikana mahdollisimman paljon onnistumisien tunteita. Valmentajana motivoi se, kun näkee, kun pienemmät innostuvat lajista.

Innostuin valmentamisesta melkeinpä heti, kun olin aloittanut kilpa-aerobicin. Heti, kun minulle tarjottiin mahdollisuutta valmentaa, päätin aloittaa apuvalmentamisen.

Olen Anni Järvinen ja olen syntynyt vuonna 2001. Valmentamisen olen aloittanut vuonna 2015 apuvalmentajana ja valmentajana olen toiminut vuodesta 2019 alkaen.

Aloitin itse kilpa-aerobicin 6-vuotiaana ja lopetin vuonna 2022.

Olen Lotta Aronen ja kouluttauduin tuomariksi v. 2010. Ensin 2-tason tuomariksi, sen jälkeen SM-tuomariksi ja v. 2017 suoritin kansainvälisen tuomarikoulutuksen. Tällä hetkellä minulla on Brevet 3 -tason kansainvälinen kortti.

Aloitin kilpa-aerobicin valmentajana vuonna 2005 ja kouluttauduin tuomariksi alunperin valmennustyön tueksi. Nykyisin, kun en enää toimi valmennustehtävissä, on hienoa, että tuomarina saan jatkaa toimimista lajin parissa.

Tuomarina toimimisessa hienointa on päästä näköalapaikalta seuraamaan lajin ja urheilijoiden kehitystä Suomessa ja maailmalla. Tuomarina ei voi koskaan tulla valmiiksi, ja sääntöjen muuttuessa ja lajin kehittyessä myös tuomarin on tärkeä ylläpitää ja kehittää osaamistaan.

Henna Nieminen